אסון קטלני בנפאל: כ-1800 הרוגים ברעידת אדמה • מספר ישראלים נפגעו קל

    דוד לזר 2 Comment on אסון קטלני בנפאל: כ-1800 הרוגים ברעידת אדמה • מספר ישראלים נפגעו קל
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אסון בנפאל: הבוקר (שבת) אלפי הרוגים ברעש האדמה עז שפקד את המדינה. הרעש שפקד את המדינה היה בעוצמה של 7.9 דרגות ומאז הרעידה הגדולה פקדו את האזור עוד 19 רעשי משנה בעוצמה 4.4 דרגות ומעלה.

    עד כה עומד מניין ההרוגים על כ- 1,800 – מתוכם כאלף בנפאל והיתר בהודו ובבנגלדש. חשש גדול לעלייה במניין ההרוגים וכוחות גדולים מאוד מחפשים ניצולים בהריסות הרבות של מאות המבנים שקרסו.

    עד כה לא נמסר על ישראלים שנפגעו ברעש ומשרד החוץ נערכים לפנות ישראלים רבים מהאזור, למרות זאת, במשרד החוץ בירושלים אומרים כי כ-200 ישראלים מוגדרים כעת 'מנותקי קשר', אך מדגישים כי הנתון לא מעיד בהכרח כי נשקפת סכנה לחייהם.

    עוד הוסיף דובר משרד החוץ עמנואל נחשון הדגיש כי בעקבות הנזק הרב בנפאל, התקשורת באזורים רבים קרסה וכי הדבר מקשה על יצירת קשר עם הישראלים.

    בעקבות רעידת האדמה, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב טלפונית בהשתתפותם של שר החוץ אביגדור ליברמן ושר הביטחון בוגי יעלון שבה סיכמו השלושה על סיוע מידי לאסון, וכבר לאלתר תצא משלחת חילוץ מישראל, כמו"כ, סיכם נתניהו עם השרים כי יועמדו האמצעים הנדרשים לאותם ישראלים הנמצאים באזורי האסון – לשוב במהירות לישראל.

    מנכ״ל אל על דוד מימון, הודיע הערב כי החברה נענתה לפניית משרד הבטחון ותוציא מחר, יום א, בשעה 17:00 לנפאל שני מטוסי ג׳מבו 747-400 – מטוס מטען ומטוס נוסעים, ועליהם משלחת סיוע של פיקוד העורף ומשרד הבטחון. בטיסת החזור צפויים לחזור על המטוס ניצולים מאזור האסון  וכן 24 התינוקות שנולדו בהליך הפונדקאות, יחד עם הוריהם. לצורך הוצאת הטיסות המיוחדות נאלצה אל על לבצע שינויים בטיסותיה. אל על מתנצלת בפני הנוסעים על אי הנוחות.

    דוד מימון אמר הערב: "אל על היא חברת התעופה הלאומית של ישראל ולצורך המשימה החשובה ביצענו את כל ההיערכויות הנדרשות על מנת לאפשר למטוסינו לנחות בקטמנדו עם משלחת החילוץ ולהחזיר הביתה את הישראלים אשר נמצאים כעת באזור האסון".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      באוקטובר 2014 היה בהרי ההימלאיה בנפאל מפולת שלגים, ושימו לב לעובדה שבנפאל והודו שם המרכז לעבודת אלילים. גם בצפון הכינרת (אזור גינוסר – כפר נחום) אשר יש שם אתר הטבלה לנצרות רח"ל ומרכז נצרות, יש שם רעידות אדמה מפעם לפעם (לדוגמא ב: 13.1.14, 20.10.13, 17.10.13).
      'המביט לארץ ותרעד', המסקנה: הקב"ה לא סובל עבודה זרה ונצרות.

    2. 1

      לאהרן, ולכל מאן דבעי
      אי אפשר להגיד רק פלוני אשם ורק אלמוני אשם.
      החפץ חיים כששמע שהיה רעידת אדמה ביפן או בסין הוא אמר, שזה שהוא שמע את זה, אז זה שייך אליו והוא צריך להתעורר.
      אנחנו (כמובן הראשון זה אני) צריכים להתעורר, בפרט אחרי חודש ניסן כזה מלא ב… כולנו צריכים לעשות חשבון נפש פרטי וכללי!!!